Antrean ja Vuoksenrannan muinaisjäännösexpeditio 2000

Matkakuvia (muinaisjäännöskuvat ovat paikkojen kuvausten yhteydessä)

Hotelli Losevskaja Sakkolan Kiviniemessä. Ränsistynyt mutta suihkut ja vessat toimivat. Hyvä palvelu! Turvallinen paikka. Lähellä kauppoja jossa suhteellisen hyvä tavaravalikoima.

Silta puuttui Jantulan (Maslovo) kaakkoispuolelta, Räisälän (Melnikova) Sairalan (Borodinskoe) välisellä tiellä. Uutta siltaa rakennettiin, minkä jälkeen kyseinen tieosuus tulee olemaan kokolailla hyvässä kunnossa.

Kiertotie Räisälästä Jantulaan (Maslovo) kulkee Lohikallion Siirlahden kautta. Erittäin huono pikkutie. Tie ylittää Siirlahden (Zavetnoe) jälkeen lammen, Jantulan itäpuolella (Jantula-Kaukola tiellä).

Lammen ylitystä. Lada porskuttaa. Lada tai maastoauto on välttämätön kun kuljetaan pääteiden ulkopuolella.

Äyräpään Vuosalmen kaakkoispuolella Ventelän tienristeyksessä oleva Venäläisten sotamuistomerkki.
Kuljimme Kiviniemestä Korpilahdelle seuraavina päivänä Kuninkaanristin-Vuokselan-Vuosalmen-Vuoksenrannan kautta. Tie oli hyvä Kiviniemestä Vuokselaan, sitten loppumatka "rodeota". Heinjoen Viipurin Antrean kautta Korpilahdelle matka kävi kaikkein nopeiten hyviä pikiteitä pitkin, vaikka pituutta oli kolminkertaisesti.

Vuosalmen vanhaa lossirantaa Vuoksen pohjoisrannalla Äyräpäässä.

Äyräpään ja Vuoksenrannan rajalla oleva vanha pitäjänrajapyykki Vuosalmen luoteispulella.

Vuosalmi-Vuoksenranta tietä. Tie oli jokseenkin "käyttämätön" ja hyvin huonokuntoinen. Kraatteria luodataan ennen ylitystä (onko kiven murikoita piilossa, mihin öljypohjan halkaista).

Vuosalmen Vuoksenrannan tiellä. Lada jäähtyy moottorin keitettyä kun puoli päivää oli jurnutettu ykkösellä.


Aiheen pääsivulle

Mikroliitti Oy:n pääsivulle